Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh způsobu přidělování benefitů
Hlaváček, Radek ; Šťastná,, Renata (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje stávající způsob rozdělování benefitů ve společnosti Motorola. První část práce je věnována obecnému popisu motivačních a stimulačních faktorů. Druhá část popisuje vnitřní prostředí společnosti. Třetí část analyzuje společnost z pohledu motivace a zvažuje zavedení systému Cafeteria.
Respektování potřeb předškolních dětí v mateřských školách pracujících dle různých kurikul
Haová, Markéta ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje porovnání přístupů k respektování potřeb dětí v mateřských školách českých a mateřských školách britských existujících na území České republiky. Zabývá se dokumentem Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a britským rámcovým dokumentem Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Pomocí obsahové analýzy práce rozebírá oba dokumenty a zjišťuje jejich přístup k upokojení potřeb dětí. Druhá část výzkumu, pozorování, zjišťuje, jak jsou potřeby dle Maslow pyramidy uspokojovány v praxi těchto mateřských škol. Použitím obsahové analýzy a pozorování dochází k poznání, jestli praxe mateřských škol odpovídá svým vzdělávacím programům v oblasti uspokojování potřeb dětí.
Prevence extrémního vyloučení
Aghová, Žaneta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce Prevence extrémního sociálního vyloučení je věnována otázce dlouhodobého bezdomovectví. Snaží se najít za pomoci dostupné literatury informace, objasňující dopady tíživého životního stavu v podobě extrémního vyloučení a života bez domova. Práce je dále zaměřena na bezdomovectví jako na multifaktoriální sociálně patologický jev. Diplomová práce je tedy zaměřena na konkrétní pojmy, skutečnosti a důsledky spojené se stavem dlouhodobého bezdomovectví. Teoretická část práce je zaměřena na zkoumání potřeb člověka založených na humanistickém pojetí osobnosti a Masloowě hierarchii potřeb. Text práce dále popisuje způsoby pomoci v sociální práci s osobami bez domova a představuje sociální služby na základě mapování potřeb osob v dlouhodobém vyloučení. Další část práce je věnována sociálním službám na území hlavního města Prahy ve spojitosti se zmiňovanými potřebami. Praktická část práce je věnována potřebám osob bez domova. Potřeby a využitelnost dostupných sociálních služeb byly zjišťovány za pomoci rozhovorů, studia dokumentace a pozorováním v komunitě osob bez domova.
Respektování potřeb předškolních dětí v mateřských školách pracujících dle různých kurikul
Haová, Markéta ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje porovnání přístupů k respektování potřeb dětí v mateřských školách českých a mateřských školách britských existujících na území České republiky. Zabývá se dokumentem Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a britským rámcovým dokumentem Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Pomocí obsahové analýzy práce rozebírá oba dokumenty a zjišťuje jejich přístup k upokojení potřeb dětí. Druhá část výzkumu, pozorování, zjišťuje, jak jsou potřeby dle Maslow pyramidy uspokojovány v praxi těchto mateřských škol. Použitím obsahové analýzy a pozorování dochází k poznání, jestli praxe mateřských škol odpovídá svým vzdělávacím programům v oblasti uspokojování potřeb dětí.
Návrh způsobu přidělování benefitů
Hlaváček, Radek ; Šťastná,, Renata (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje stávající způsob rozdělování benefitů ve společnosti Motorola. První část práce je věnována obecnému popisu motivačních a stimulačních faktorů. Druhá část popisuje vnitřní prostředí společnosti. Třetí část analyzuje společnost z pohledu motivace a zvažuje zavedení systému Cafeteria.
Obsah reklamního sdělení a jeho vliv na příjemce
Schilla, Ondřej ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Fischerová, Martina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prezentovat a posoudit obsah reklamního sdělení a jeho dopad na příjemce. V teoretické části jsou podrobně rozebrány úloha psychologie v reklamě, jakož i související psychologické koncepce a metody. První oddíl praktické části této bakalářské práce zkoumá vliv dvanácti nejčastěji používaných metod prezentace reklamního sdělení. V tomto ohledu se velice osvědčil autorův vlastní dotazník. Odpovědi získané v terénu autor posoudil a důkladně zanalyzoval. Ve druhém oddíle autor analyzuje nejúspěšnější reklamy za rok 2012 podle oficiálního žebříčku EFFIE. Zde bylo aplikováno know-how z teoretické části.
Kvalita života a její vnímání osobami s duševním onemocněním v centru Paprsek naděje
BARTOŠÍKOVÁ, Radka
Touto prací bych chtěla čtenáře seznámit s následky, které na člověku zanechává duševní onemocnění. V práci jsem se soustředila na psychosociální důsledky nemoci ve formě opory člověka v nemoci, kvality mezilidských vztahů a kvality sociální interakce vázané na stigma. Podstatou výzkumu v sociální oblasti byla zjištění týkající se životních podmínek klienta, jeho aktivit, trávení volného času či druhu opory v nemoci. Důležitým úkolem klienta bylo odpovídat na otázky po strádání v životě. Práce se dále zabývá poznatky v oblasti fyzických, duševních i duchovních kvalit. Zaměřuje se na srovnávání a uvědomování si role nemoci a farmakoterapie jako omezujícího faktoru v prožívání kvalitního života. Poukazuje na materiální podmínky těchto osob, objevující se závislosti na návykových látkách a subjektivní hodnoty a pocit kvalitně prožívaného života obecně. Za důležitý prvek výzkumu považuji zjišťování životních cílů klienta a zaznamenávání životní spokojenost na ?škálu životní spokojenosti?. Mým cílem bylo zmapovat skutečnou úroveň kvality života klientů centra Paprsek naděje a klíčové aspekty v jeho prožívání a jak z pohledu klienta uspokojování jednotlivých potřeb ovlivňuje kvalitní život. Výsledky jsem následně hodnotila a porovnávala s Maslowovou pyramidou potřeb. Práci dělím do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám klasifikací duševních poruch, jejich prognózou a léčbou, zdůrazňuji onemocnění schizofrenie jako současný fenomén, a konečně kvalitou života a jednotlivými aspekty, které ji ovlivňují ? statusem nemocného v rodině, společnosti, zaměstnání a izolací. V empirické části se pak věnuji samotnému výzkumu. Pro výzkum jsem užila metody kvalitativního šetření a techniky polostrukturovaného rozhovoru doplněného o pozorování. Výzkumný soubor byl tvořen 5 uživateli centra Paprsek naděje ve věkovém rozmezí od 28 do 59 let. Předem provedení výzkumu jsem realizovala jednu pilotní studii. Výsledná data byla zpracovávána a následně umístěna do tabulek a grafů a hodnocena a porovnávána v rámci diskuse a závěru. Část výzkumu jsem realizovala za pomoci Programu hodnocení individuální kvality života, zvaný SEIQoL. Pomocí této metody jsem zjišťovala jednotlivé životní cíle každého klienta a jejich důležitost a spokojenost s jejich dosahováním. Celkem jsem odpovídala na jednu hlavní výzkumnou otázku a dvě dílčí otázky. Za stěžejní výsledky, ovlivňující negativně kvalitu života, považuji zjištění týkající se abnormální invalidizace a nezaměstnanosti, vysokou míru stigmatizujících zkušeností, nedostatek aktivního vyplnění volného času a fyzických aktivit, objevující se závislosti na návykových látkách či chudost v interpersonálních vztazích. Fyzická zchátralost byla vždy přítomnou komponentou. Z výzkumu také vyplynula občasná neznalost diagnózy. Pozitiva lze spatřit v převládající opoře rodiny a kvalitě rodinných vztahů, dostatečném materiálním zabezpečení a v rodinných a duchovních prioritách. Podstatné je, že v porovnání s Maslowovou pyramidou bylo zjištěno, že si zachovala své tradiční uspořádání v postupu uspokojování potřeb. Obsah jednotlivých potřeb se však lišil v každé její jednotlivé části. Zjistila jsem také, že díky duševnímu onemocnění jsou klienti značně omezení například v kontextu kultury a zájmů nebo uplatňování rodičovského pudu z důvodu strachu z velkého množství odpovědnosti nebo dopadu jejich nemoci na potomky. Nečekaným zjištěním byla spokojenost všech klientů s materiálním zabezpečením. Stejně tak vidina duševního onemocnění jako určitá cesta uvědomění si, spokojenosti.
Životní styl osob s disabilitou tělesných (motorických) funkcí - osobní výpovědi lidí.
STRNADOVÁ, Monika
Jakékoliv postižení (disabilita) může člověka v mnoha oblastech jeho života znevýhodňovat. Často zasahuje do fyzické, psychické i sociální oblasti života. Do jaké míry a v jaké intenzitě ovlivní způsob života, závisí na mnoha okolnostech a faktorech. Což potvrzuje i výzkumná část mé diplomové práce. Záleží nejen na typu postižení a jeho prognóze, osobnosti člověka a jeho schopnostech zvládat náročné životní situace, ale také na kvalitě sociálních vztahů a pevnosti záchranné sociální sítě. Nezastupitelnou úlohu v péči o osoby s disabilitou má komprehenzivní (ucelená) rehabilitace, která napomáhá nejen ke zlepšení zdravotního stavu, k obnovení pracovních schopností a soběstačnosti, ale zejména podporuje úspěšný návrat do domácího prostředí i k běžnému způsobu života. Cílem mé práce bylo seznámit se s jednotlivými životními příběhy lidí potýkající se s disabilitou tělesných funkcí a to ať už z důvodu nemoci, úrazu či jiného postižení, mající za následek poruchu hybnosti, zjistit, jak disabilita zasahuje do jejich život. Snažila jsem se analyzovat konkrétní aspekty života a sociální důsledky postižení (vyrovnávání se s postižením, hodnotovou orientaci, mezilidské vztahy, plány do budoucna, seberealizaci). Ve své práci jsem vycházela z holistického, tj. bio - psycho - socio - spirituálního přístupu, respektovala jsem individualitu každého jedince, jeho postoj k životu s postižením (disabilitou).
Consumer Identity
Young, Melissa Marie ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Chování spotřebitele - Cílem této práce je dokázat, že se spotřebitelé mýlí ve své domněnce, že si o svých nákupních krocích rozhodují jen oni sami. Ve skutečnosti jsou spotřebitelé na různých úrovních manipulováni obchodníky. Je to právě obchodník, který rozhodne, jaká spotřebitelská identita by měla být vytvořena. Obchodníci ovlivňují spotřebitelské pohony, motivace a emoce, aby utvrdili své spotřebitele o tom, že mají nakupovat jejich značky. Hlubší analýza dochází ke zjištění, že obchodníci manipulují se spotřebiteli pomocí řady strategií, jež se zaměřující na výzkum lidského chován. Kromě toho, obchodníci také používají různé vlivy z oblasti životního prostředí a sociálně-environmentální nástroje. Na konec je uveden praktický příklad ilustrující nadnárodní společnost Nike, který dokazuje, že obchodníci jsou si vědomy těchto metod, které používají k manipulaci spotřebitelů. V závěru této práce je velmi zřejmé, že spotřebitelé jsou snadno ovlivnitelní. Spotřebitel je jen loutka, zatímco obchodník je ten, kdo loutkou hýbe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.